Περιγράφει όλες εκείνες τις διαδικασίες που αφορούν στην ανάπτυξη και την εφαρμογή στρατηγικών για τη διαχείριση των δαπανών της επιχείρησης με τρόπο που θα συνεισφέρει στους επιχειρησιακούς στόχους και θα μεγιστοποιεί τη προστιθέμενη αξία ή/και θα ελαχιστοποιεί το συνολικό κόστος απόκτησης. Οι Προμήθειες είναι περισσότερο περιεκτικός όρος σε σχέση με τις Αγορές που εστιάζουν στη τακτική απόκτηση προϊόντων και υπηρεσιών και στην υλοποίηση πλάνων παρά στη δημιουργία στρατηγικών.

Οι Προμήθειες μπορεί να είναι ένα τμήμα, ένας ρόλος ή/και μία διαδικασίας. Ως διαδικασία, οι προμήθειες ξεκινούν με την επισκόπηση του συνόλου των δαπανών και την ανάλυση των ευκαιριών. Αφού καθοριστούν οι κατηγορίες, η διαδικασία προμηθειών αναγνωρίζει και εμπλέκει του πιθανούς συμμετέχοντες, καθορίζει τις επιχειρησιακές ανάγκες και προετοιμάζει ένα σενάριο. Αφού επιθεωρηθεί η αγορά, η ανάλυση των επιχειρησιακών αναγκών και των χαρακτηριστικών της αγοράς, διασφαλίζει τη ανάπτυξη των κατάλληλων στρατηγικών. Οι στρατηγικές αυτές μπορεί να αφορούν την εσωτερική παραγωγή, την εξωτερική ανάθεση, τις ανταγωνιστικές προσφορές, τις απευθείας διαπραγματεύσεις, και πολλά άλλα θέματα. Εφόσον αναπτυχθεί η στρατηγική, η υλοποίηση αφορά στην έκδοση αιτήσεων για πληροφορίες και προσφορές και σε διαπραγματεύσεις. Αφού αναλυθούν οι προσφορές, επιλέγεται η ιδανική λύση και προετοιμάζεται η σχετική συμφωνία.

Οι Προμήθειες διαφέρουν από τις Αγορές στο γεγονός πως η διαδικασίες προμηθειών αντιμετωπίζουν κάθε προ-συμβατική και μετά-συμβατική διαδικασία. Η διαχείριση προμηθευτών, η αξιολόγηση και η ανάπτυξη τους είναι βασικές δραστηριότητες που προσθέτουν αξία.


Δείτε επίσης