Προβλήματα που προκύπτουν στις προμήθειες σε μία στάσιμη οικονομία

 

Η οικονομία μας που αντιμετωπίζει ύφεση, στασιμότητα (ή ακόμα για κάποιους και ανεμική ανάπτυξη σε ορισμένους κλάδους) προκαλεί προβλήματα στην αγορά προμηθειών;

Η παραδοσιακή σκέψη συντελεί στην πεποίθηση πως σε δυσμενείς οικονομικά καιρούς, όπως αυτούς που διανύουμε, οι προμηθευτές συμπεριφέρονται συνήθως απελπισμένα και κάνουν τα πάντα για να αναλάβουν παραγγελίες. Δηλαδή η κοινή αντίληψη είναι ότι μια οικονομική ύφεση οδηγεί στην κατακόρυφη αύξηση του αριθμού προσφορών.

Αυτό όμως εμπειρικά -τουλάχιστον για εμάς που διαχειριζόμαστε πολλαπλά έργα προμηθειών- δεν φαίνεται ισχύει. Πως εξηγείται λοιπόν η απροθυμία των προμηθευτών να προσελκύσουν παραγγελίες σε μια παρατεταμένη περίοδο στενότητας της οικονομίας; Ευθύνονται μήπως οι στρατηγικές και οι διαδικασίες στο κομμάτι των προμηθειών που ακολουθούν οι Ελληνικές επιχειρήσεις τα τελευταία χρόνια;

Η υιοθέτηση περίπλοκων και χρονοβόρων διαδικασιών για την διεξαγωγή μιας διαδικασίας ζήτησης προσφορών από τις επιχειρήσεις, μετατρέπει τους προμηθευτές σε καχύποπτους και απρόθυμους να ανταποκριθούν. Το κόστος για αυτούς αυξάνεται εφόσον χρειάζεται να δαπανήσουν χρόνο και προσπάθεια, ενώ παραμένει το αίσθημα πως οι πιθανότητες να ανταμειφθούν με το κλείσιμο μιας συμφωνίας είναι περιορισμένες.

Η στρατηγική προμηθειών χαρακτηρίζεται προβληματική από τους προμηθευτές όταν εμπεριέχει πολύπλοκες διαδικασίες, χρονοβόρες ανάγκες επικοινωνίας κατά τη διάρκεια των διαπραγματεύσεων και περιορισμένη ανατροφοδότηση πληροφοριών και δεδομένων. Έτσι η αξία που σχεδιάζουν να αποκομίσουν περιορίζεται σημαντικά και γίνονται διστακτικοί ως προς τη συμμετοχή τους.

Μια διαχρονική αρχή των προμηθειών είναι πως όσο μεγαλύτερος ανταγωνισμός προσφορών υπάρχει, τόσο περισσότερο αυξάνονται οι πιθανότητες για εξοικονόμηση δαπανών. Άρα, ο σκοπός του αγοραστή είναι να προσελκύσει όλους τους δυνατούς προμηθευτές οι οποίοι πληρούν τις προδιαγραφές. Για το λόγο αυτό, στη τρέχουσα κατάσταση στασιμότητας της οικονομίας, πρέπει να παρέχονται τα απαραίτητα κίνητρα στους προμηθευτές ώστε να ανταποκριθούν στις ζητήσεις προσφορών που διεξάγονται. Αυτό σημαίνει κατά πάσα πιθανότητα αλλαγές στην προσέγγιση που χρησιμοποιούνταν μέχρι πρότινος από την επιχείρηση και εσάς τους ίδιους.

Μία πρόταση θα μπορούσε να είναι η online ή ακόμα και η προσωπική παρουσίαση από τους προμηθευτές πριν τους ζητηθεί να ετοιμάσουν τις επίσημες γραπτές προτάσεις τους. Αν και η κίνηση αυτή φαίνεται πως επεκτείνει χρονικά τη διαδικασία της προμήθειας, στην πραγματικότητα ενισχύει την συνεργασία και τη διαφάνεια, κάτι που δίνει κίνητρο σε περισσότερους εγκεκριμένους προμηθευτές να διεκδικήσουν την παραγγελία και να προσθέσουν αξία για την επιχείρηση σας. Το συμπέρασμα είναι πως οι στρατηγικές πρέπει να εφάπτονται στις υφιστάμενες οικονομικές συνθήκες. Οι οικονομικές συνθήκες μεταβάλλονται και δημιουργούν πολλά λειτουργικά προβλήματα σε όποια επιχείρηση δεν έχει αναπτύξει σχετικές εναλλακτικές λύσεις με αποτέλεσμα να κινδυνεύει να μείνει πίσω από τον ανταγωνισμό.

 

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στο LinkedIn στις 19 Μαΐου 2015
του Ευθύμιου Σπυριδόπουλου, Γεν. Διευθυντή της Actum


 LinkedIn

Efthimios Spiridopoulos

Procurement Junky | Founder of Actum Procurement Solutions

Actum Procurement Solutions

Εάν θέλετε να ενημερώνεστε για θέματα σχετικά με τις Προμήθειες, εγγραφείτε στο Newsletter της Actum ή ακολουθήστε την στο LinkedIn


Δείτε επίσης

Prev Next

Cirtuo 
Strategic Software

actum.gr Cirtuo Video

Ολοκληρωμένο λογισμικό Στρατηγικής Προμηθειών

.
Διαβάστε Περισσότερα

Νέα Συνεργασία 
με ΟΜΙΛΟ EUROMEDICA

actumgr_news_202211_euromedica.jpg

Ο Όμιλος Euromedica διαχειρίζεται ένα από τα μεγαλύτερα δίκτυα πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας...  

Διαβάστε Περισσότερα

Νέα Συνεργασία 
με ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΕΞΑΓΩΓΙΚΩΝ ΠΙΣΤΩΣΕΩΝ

actumgr_news_202208_ecg.jpg

Η ΕΕΕΠ ασφαλίζει, έναντι πολιτικών κινδύνων, τις επενδύσεις που πραγματοποιούν Έλληνες επιχειρηματίες στο εξωτερικό   Διαβάστε Περισσότερα

Νέα Συνεργασία 
με Super Market ΚΡΗΤΙΚΟΣ

actumgr_news_202208_kritikos.jpg

Με περισσότερα από 400 καταστήματα, η ΚΡΗΤΙΚΟΣ δημιουργεί περιβάλλον φροντίδας για όλους.

Διαβάστε Περισσότερα

Νέα Συνεργασία 
με ΙΚΤΙΝΟΣ ΕΛΛΑΣ

actumgr_news_202208_iktinos.jpg

Η ΙΚΤΙΝΟΣ ΕΛΛΑΣ έχει καθιερωθεί παγκοσμίως ως μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες στον χώρο του μαρμάρου.

Διαβάστε Περισσότερα

Νέα Συνεργασία 
με ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ

actum.gr news 202010 papadopoulou

Μια σταθερά της ελληνικής βιομηχανίας από το 1922, ηγέτιδα στο χώρο των μπισκότων.

Διαβάστε Περισσότερα

Νέα Ανάθεση Έργου
από την Almi

actum.gr news 201706 almi

Η Almi δημιουργεί ορεκτικά Ελληνικής φύσης άριστης ποιότητας

Διαβάστε Περισσότερα

Νέα Συνεργασία 
με ΒΙΚΟΣ

actum.gr news 201809 vikos

Η ΒΙΚΟΣ αποτελεί μία από τις πλέον γνωστές και καταξιωμένες εταιρείες στο χώρο της εμφιάλωσης.

Διαβάστε Περισσότερα

Νέα Συνεργασία 
με Frigoglass

actum.gr news 201809 frigoglass

Η Frigoglass είναι στρατηγικός εταίρος των κορυφαίων εταιρειών αναψυκτικών και ποτών στον κόσμο

Διαβάστε Περισσότερα