Η τεχνολογία Προμηθειών δεν αποδίδει αποτελέσματα εξ ορισμού. Φέρνει αποτελέσματα όταν υποστηρίζει ισχυρές διαδικασίες, τεκμηριωμένες αποφάσεις και ευθυγραμμισμένες ομάδες.

Στην έρευνα Global CPO Survey 2025 της Deloitte, οι ομάδες Προμηθειών με τις υψηλότερες επιδόσεις – που αναφέρονται ως «Digital Masters» – ανέφεραν μετρήσιμα πλεονεκτήματα έναντι των ομολόγων τους. Αυτοί οι οργανισμοί δεν επένδυσαν μόνο σε συστήματα. Συνδύασαν την τεχνολογία με το σχεδιασμό λειτουργικών μοντέλων και την ανάπτυξη του προσωπικού τους.


Τα αποτελέσματα περιλαμβάνουν:

  • Το 96% πέτυχε ή υπερέβη τους στόχους εξοικονόμησης κόστους (έναντι 80% των άλλων)
  • Το 84% ικανοποίησε τις απαιτήσεις των εσωτερικών πελατών (έναντι 59%)
  • Το 56% επέτρεψε την καινοτομία υπό την καθοδήγηση προμηθευτών (έναντι 24%)
  • 84% βελτίωσε την απόδοση προμηθευτών (έναντι 59%)


Αυτά τα αποτελέσματα δεν συνδέονταν με τον τύπο του λογισμικού που επιλέχθηκε, αλλά με τον τρόπο με τον οποίο εφαρμόστηκε και χρησιμοποιήθηκε σε ολόκληρη την επιχείρηση.

Ακολουθεί μια δομημένη προσέγγιση που βασίζεται στην εμπειρία πεδίου και σε επικυρωμένα δεδομένα:

Τι να κάνετε:

  • Αξιολογήστε την ωριμότητα της εσωτερικής σας διαδικασίας.
    Τυποποιήστε και τεκμηριώστε τις ροές εργασίας πριν τις αυτοματοποιήσετε. Αποφύγετε την ψηφιοποίηση εξαιρέσεων ή ασαφών κανόνων.
  • Αποσαφηνίστε τους ρόλους.
    Καθορίστε ευθύνες για εγκρίσεις, επιβολή πολιτικής και εισαγωγή δεδομένων σε τα τμήματα Προμηθειών, Οικονομικό και τις Λειτουργίες.
  • Δώστε προτεραιότητα στα αποτελέσματα.
    Επιλέξτε σύστημα σε μετρήσιμους στόχους, όπως η μείωση του απαιτούμενου χρόνου, η βελτιωμένη συμμόρφωση ή υψηλότερη ακρίβεια δεδομένων.
  • Εμπλέξτε νωρίς το Οικονομικό τμήμα και το ΙΤ.
    Η ευθυγράμμιση σχετικά με την ενσωμάτωση, την πρόσβαση και τη δομή αναφορών είναι κρίσιμη για τη μακροπρόθεσμη χρηστικότητα.
  • Σχέδιο υιοθέτησης.
    Δημιουργήστε δομημένη διαδικασία εισαγωγής και υποστήριξης για χρήστες και συμπεριλάβετε μετρήσεις υιοθέτησης στην παρακολούθηση του έργου σας.


Τι να αποφύγετε:

  • Μην ξεκινάτε από την αρχιτεκτονική του συστήματος.
    Ξεκινήστε με την επιχειρηματική σας ανάγκη και την αξιολόγηση της τρέχουσας κατάστασης, όχι με επιδείξεις ή καταλόγους προμηθευτών.
  • Μην υποθέτετε ότι η παραμετροποίηση ισούται με επιτυχία.
    Οι προσαρμοσμένες προβολές και τα αυτοματοποιημένα βήματα δεν έχουν καμία αξία χωρίς σαφήνεια στους κανόνες και τη λογοδοσία.
  • Μην παραλείπετε την προετοιμασία δεδομένων.
    Τυποποιήστε προμηθευτές, κατηγορίες, συμβάσεις και χρήστες πριν από τη μετεγκατάσταση. Τα κακά δεδομένα θα μειώσουν την εμπιστοσύνη στο εργαλείο.
  • Μην αναθέτετε την επιλογή εργαλείου στο τμήμα IT.
    Οι Προμήθειες πρέπει να ηγούνται της αξιολόγησης της καταλληλότητας του εργαλείου για αγορές, σύναψη συμβάσεων, διαχείριση προμηθευτών και διαπραγματεύσεις.
  • Μην παραβλέπετε το συνολικό κόστος κύκλου ζωής.
    Λάβετε υπόψη τη παραμετροποίηση, την εκπαίδευση, και τη συντήρηση στην πάροδο του χρόνου.


Πριν δεσμευτείτε στη νέα τεχνολογία, αναρωτηθείτε:

  • Αντιμετωπίζει αυτό το σύστημα ένα σαφώς καθορισμένο ζήτημα ή κίνδυνο διαδικασίας;
  • Έχουν οι άνθρωποί μας τις δεξιότητες και την ικανότητα να την υιοθετήσουν;
  • Υπάρχει κάποιο σχέδιο για τη μέτρηση της επιχειρηματικής συνεισφοράς του εργαλείου, όχι μόνο της χρήσης του συστήματος;


Τα εργαλεία είναι καταλύτες, όχι λύσεις. Ο αντίκτυπός τους εξαρτάται από το τι χτίζετε γύρω τους: δομή, διακυβέρνηση, εκπαίδευση και συνεχή λογοδοσία.


Σχεδιάστε καλά τα θεμέλια πριν αποφασίσετε και επιλέξτε με βάση την αξία και όχι το κόστος.