Με τα ψηφιακά εργαλεία για τη βελτίωση της συνεργασίας στην αλυσίδα εφοδιασμού, οι σχέσεις με τους προμηθευτές δεν εξαρτώνται πλέον από τηλεφωνήματα, μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και λογιστικά φύλλα.

Το 50% των καθυστερήσεων στην αλυσίδα εφοδιασμού και των υπερβάσεων κόστους οφείλεται στην έλλειψη δομημένης επικοινωνίας και πρόσβασης σε δεδομένα σε πραγματικό χρόνο.

Το πρόβλημα είναι σαφές: διπλές παραγγελίες, εγκρίσεις που διαρκούν εβδομάδες και προμηθευτές χωρίς σαφείς πληροφορίες. Η λύση είναι ακόμη πιο σαφής: ψηφιακά εργαλεία που βελτιστοποιούν την επικοινωνία και αυτοματοποιούν τις διαδικασίες.

 

Σε αυτό το άρθρο, διερευνούμε τα κλειδιά για την ψηφιοποίηση της συνεργασίας με τους προμηθευτές και τον τρόπο αξιοποίησης αυτών των εργαλείων για τη βελτίωση των χρόνων παράδοσης, του κόστους και της λειτουργικής αποδοτικότητας.


Από τη διαδικαστική διαχείριση στη στρατηγική συνεργασία

Μπορείτε να αλλάξετε την έννοια της συνεργασίας με τους προμηθευτές: Δεν πρόκειται πλέον μόνο για τη διαπραγμάτευση συμβάσεων, αλλά για τη δημιουργία μακροπρόθεσμων σχέσεων που βασίζονται σε δεδομένα και αποτελεσματικότητα.

Βασικά στοιχεία:

  • Το 75% των εταιρειών που ψηφιοποιούν τις διαδικασίες τους καταφέρνουν να μειώσουν τους χρόνους απόκρισης κατά 30%.
  • Το 60% των ανεπαρκειών στις προμήθειες οφείλεται σε χειροκίνητες διαδικασίες ή στην έλλειψη ενοποίησης δεδομένων.

Αυτό σημαίνει ότι η διαφορά μεταξύ μιας εταιρείας που «σβήνει φωτιές» και μιας εταιρείας που βελτιστοποιεί την εφοδιαστική της αλυσίδα έγκειται στην ικανότητα πρόβλεψης των προβλημάτων με σαφείς και προσβάσιμες πληροφορίες.

Το κλειδί δεν είναι απλώς να αγοράζετε καλύτερα, αλλά να συνεργάζεστε καλύτερα.


3 ψηφιακά εργαλεία για τη βελτίωση της συνεργασίας με τους προμηθευτές

Δεν είναι όλες οι πλατφόρμες ψηφιοποίησης ίδιες. Ακολουθούν τα τρία βασικά εργαλεία που κάνουν τη διαφορά στην αποτελεσματική διαχείριση των προμηθευτών:

1. Συνεργατικές πλατφόρμες SaaS: συγκέντρωση δεδομένων σε πραγματικό χρόνο.

Οι πλατφόρμες SaaS σας επιτρέπουν να διαχειρίζεστε τα πάντα, από την πρόβλεψη έως την τιμολόγηση και την πληρωμή, σε ένα ενιαίο ψηφιακό περιβάλλον:

    • Εξαλείφουν την ανάγκη για μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και τηλεφωνήματα για την επιβεβαίωση παραγγελιών.
    • Διευκολύνουν την πρόσβαση σε συμβάσεις, πιστοποιήσεις και διαπραγματευόμενους όρους και προϋποθέσεις σε ένα μέρος.
    • Βελτιώνουν την ιχνηλασιμότητα και τη διαφάνεια στις σχέσεις με τους προμηθευτές.
    • Οι πλατφόρμες SaaS λειτουργούν βάσει ενός ευέλικτου μοντέλου συνδρομής, χωρίς προκαταβολικές επενδύσεις ή μακροπρόθεσμες δεσμεύσεις.

Πρακτικό παράδειγμα:
Ένα τμήμα αγορών εφάρμοσε μια συνεργατική πλατφόρμα για τη διαχείριση των προμηθευτών και κατάφερε να μειώσει το χρόνο ελέγχου των παραγγελιών κατά 40%.

 

2. Αυτοματοποίηση των εγκρίσεων και των ροών εργασίας:

Πόσο χρόνο χάνει η ομάδα σας περιμένοντας εσωτερικές εγκρίσεις ή εξετάζοντας έγγραφα χειροκίνητα;
    • Η αυτοματοποίηση των διαδικασιών αποφεύγει τις καθυστερήσεις στις παραγγελίες αγοράς.
    • Μειώνει τα ανθρώπινα λάθη στις εγκρίσεις και τις συμβάσεις.
    • Βελτιώνει την εσωτερική επικοινωνία, επιταχύνοντας τη λήψη αποφάσεων.
Πρόσθετο όφελος:
Οι εταιρείες που αυτοματοποιούν τη διαχείριση εγκρίσεων μειώνουν τον χρόνο κύκλου προμηθειών κατά 35%.

 

3. Αξιολόγηση των επιδόσεων των προμηθευτών βάσει δεδομένων:

Πώς λαμβάνετε αποφάσεις σχετικά με το ποιος προμηθευτής είναι ο πιο αποδοτικός;
    • Η εφαρμογή ενός συστήματος αξιολόγησης με μετρήσιμους KPI βοηθά στον εντοπισμό κινδύνων πριν επηρεάσουν τη λειτουργία σας.
    • Σας επιτρέπει να δημιουργήσετε έγκαιρες προειδοποιήσεις για πιθανά ζητήματα συμμόρφωσης.
    • Διευκολύνει τη διαπραγμάτευση καλύτερων όρων με στρατηγικούς προμηθευτές.
Η μέτρηση των επιδόσεων των προμηθευτών όχι μόνο βοηθά στον μετριασμό των κινδύνων, αλλά και στη δημιουργία ισχυρότερων και πιο κερδοφόρων σχέσεων.
 
Μελέτη περίπτωσης:
Βιομηχανική εταιρεία υπέφερε από συνεχείς καθυστερήσεις στην παράδοση των πρώτων υλών, με αποτέλεσμα προβλήματα στον προγραμματισμό της παραγωγής και στους χρόνους παράδοσης στους πελάτες της. Τα νεύρα, οι βιαστικές αποτυχίες και το κακό κλίμα ήταν δεδομένα.
Λύση: Εφάρμοσαν μια ψηφιακή πλατφόρμα για την κεντρική διαχείριση των προμηθευτών και την αυτοματοποίηση των εγκρίσεων.
Αποτελέσματα:
    • 25% μείωση των καθυστερήσεων παράδοσης.
    • Βελτιστοποίηση κατά 20% του κόστους εφοδιαστικής.
    • Μεγαλύτερη διαφάνεια στις διαδικασίες και καλύτερη ευθυγράμμιση με τους στρατηγικούς προμηθευτές.

 


Η ψηφιοποίηση της διαχείρισης των προμηθευτών δεν αποτελεί πολυτέλεια, αλλά ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

Η επένδυση σε ψηφιακά εργαλεία για τη διαχείριση των προμηθευτών δεν βελτιώνει μόνο την επικοινωνία, αλλά και:

  • Μειώνει το κόστος και τους χρόνους λειτουργίας.
  • Αυξάνει την αποτελεσματικότητα στη λήψη αποφάσεων.
  • Ελαχιστοποιεί τους κινδύνους στην αλυσίδα εφοδιασμού. 

 

(original: https://itbid.com/blog/como-digitalizar-la-colaboracion-con-proveedores)

Image by freepik