Checklist για την κατάρτιση ενός αποδοτικού προϋπολογισμού για το 2025 (6+1 σημεία)

 

Είναι Οκτώβριος, το καλοκαίρι τελείωσε, αποφασίσατε να κάνετε αλλαγές για να είστε πιο αποδοτικοί και αποτελεσματικοί στη δουλειά σας.

Και η πραγματικότητα έφτασε: ΩΡΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟ ΤΟΥ 2025.

Με την καθημερινότητα να σας κυνηγά, πρέπει να βελτιστοποιήσετε τους πόρους σας και να λάβετε στρατηγικές αποφάσεις βασισμένες σε αξιόπιστα δεδομένα, ώστε φέτος, ναι, να μην πεθάνετε προσπαθώντας.


Σκεφτήκαμε ότι αυτή η λίστα ελέγχου θα σας καθοδηγήσει βήμα προς βήμα στην αποτελεσματική δημιουργία ενός προϋπολογισμού. Εάν εργάζεστε ήδη με λογισμικό προμηθειών, ορισμένα από αυτά τα σημεία είναι ήδη έτοιμα.

1. Καθορίστε τους στρατηγικούς σας στόχους
  • Πού θέλετε να οδηγήσετε το τμήμα/την εταιρεία σας; Ορίστε σαφείς, μετρήσιμους στόχους, ευθυγραμμισμένους με το μακροπρόθεσμο όραμα, για να τους παρακολουθείτε και να βλέπετε την εξέλιξη.
  • Τι ρόλο παίζει κάθε τμήμα στην επίτευξη αυτών των στόχων; Βεβαιωθείτε ότι ο προϋπολογισμός κάθε τομέα συμβάλλει άμεσα στην επίτευξη των συνολικών στόχων.

2. Αναλύστε την τρέχουσα κατάστασή σας

  • Επανεξετάστε τα ιστορικά δεδομένα: Εντοπίστε τάσεις και μοτίβα εξετάζοντας τα έσοδα, τα έξοδα και τα περιθώρια κέρδους των τελευταίων ετών.
  • Αξιολογήστε την ανταγωνιστική σας θέση: Συγκρίνετε τα αποτελέσματά σας με εκείνα των ανταγωνιστών σας και προσδιορίστε τα δυνατά και αδύνατα σημεία σας.
  • Προσδιορίστε ευκαιρίες και απειλές: Εκτελέστε ανάλυση SWOT για να εντοπίσετε εσωτερικούς και εξωτερικούς παράγοντες που ενδέχεται να επηρεάσουν την επιχείρησή σας.

3. Ενσωματώστε την τεχνολογία στη διαχείριση και τον προγραμματισμό σας

  • Χρησιμοποιήστε εργαλεία διαχείρισης: Εξειδικευμένο λογισμικό θα σας επιτρέψει να δημιουργήσετε λεπτομερείς προϋπολογισμούς, να εκτελέσετε προσομοιώσεις και να αναλύσετε διάφορα σενάρια.
  • Ενσωματώστε δεδομένα από διαφορετικές πηγές: Συγκεντρώστε όλες τις επιχειρηματικές σας πληροφορίες συνδέοντας το ERP και την πλατφόρμα διαχείρισης.
  • Αυτοματοποιήστε επαναλαμβανόμενες εργασίες: Απελευθερώστε χρόνο για εργασίες με μεγαλύτερη προστιθέμενη αξία, όπως η στρατηγική ανάλυση.

4. Κατασκευάστε έναν ευέλικτο και προσαρμόσιμο προϋπολογισμό για να μετριάσετε τον κίνδυνο

  • Συμπεριλάβετε περιθώρια ασφαλείας: Προβλέψτε απρόβλεπτα γεγονότα και βεβαιωθείτε ότι έχετε διαθέσιμους πόρους για την αντιμετώπιση απρόβλεπτων καταστάσεων.
  • Αναθεωρήστε και επικαιροποιήστε τακτικά τη βάση των προμηθευτών σας: Μην αφήνετε τα βασικά υλικά ή τις υπηρεσίες σας χωρίς δίχτυ ασφαλείας.
  • Εφαρμόστε ένα σύστημα παρακολούθησης και ελέγχου: Παρακολουθείτε τακτικά τη συμμόρφωση με τον προϋπολογισμό και κάνετε προσαρμογές, εφόσον χρειάζεται.

5. Συνεργαστείτε με όλα τα τμήματα

  • Εμπλέξτε τις ομάδες: Ζητήστε από κάθε τμήμα να συμμετάσχει στην κατάρτιση του προϋπολογισμού, ώστε να διασφαλίσετε ότι ο προϋπολογισμός είναι ρεαλιστικός και εφικτός.
  • Ενθαρρύνετε την επικοινωνία: Δημιουργήστε σαφείς και ανοικτούς διαύλους επικοινωνίας για την επίλυση των προβλημάτων και τη διασφάλιση της ευθυγράμμισης όλων.

6. Δώστε προτεραιότητα στη βιωσιμότητα

  • Ενσωμάτωση κριτηρίων ESG: Εξετάστε τον περιβαλλοντικό και κοινωνικό αντίκτυπο των αποφάσεων του προϋπολογισμού σας.
  • Να έχετε την προνοητικότητα να αναζητήσετε πότε θα επενδύσετε σε καθαρές και αποδοτικές τεχνολογίες: Μειώνοντας το αποτύπωμα άνθρακα, βελτιώνετε την εικόνα του εμπορικού σας σήματος.

 

Και η τελευταία μας συμβουλή:

 

7. Ψηφιοποιήστε τις διαδικασίες προμηθειών σας

  • Αξιοποιήστε μια πλατφόρμα διαχείρισης προμηθειών: Συγκεντρώστε όλες τις πληροφορίες για τους προμηθευτές σας και αυτοματοποιήστε τις διαδικασίες αγορών.
  • Βελτιστοποιήστε την αλυσίδα προμηθειών σας: Εντοπίστε ευκαιρίες εξοικονόμησης και βελτιώστε την αποτελεσματικότητα της διαχείρισης των προμηθευτών σας.
  • Εξασφαλίστε τη συμμόρφωση με τις κανονιστικές διατάξεις: Βεβαιωθείτε ότι οι διαδικασίες αγορών σας συμμορφώνονται με όλους τους ισχύοντες κανονισμούς.

Γιατί είναι απαραίτητο το σημείο 7; Επειδή καθιστά πολύ πιο εύκολη τη συμμόρφωση με τα υπόλοιπα 6. Η πλατφόρμα διαχείρισης προμηθευτών SaaS που διαθέτουμε σας προσφέρει όλα τα εργαλεία που χρειάζεστε για να ψηφιοποιήσετε τις διαδικασίες αγορών σας και να βελτιστοποιήσετε τον προϋπολογισμό σας.


Με αυτήν μπορείτε να:

  • Συγκεντρώσετε όλες τις πληροφορίες για τους προμηθευτές σας: από τα στοιχεία επικοινωνίας έως το ιστορικό αγορών και τις επιδόσεις.
  • Να αυτοματοποιήσετε τις διαδικασίες αίτησης παραγγελίας και έγκρισης.
  • Να διαχειρίζεστε τον πλήρη κύκλο ζωής των συμβάσεων.
  • Να εκτελείτε λεπτομερή και εξατομικευμένη ανάλυση δαπανών.
  • Ενσωματώσετε κριτήρια ESG στις διαδικασίες επιλογής προμηθευτών σας.
  • Συνεργάζεστε αποτελεσματικά με τις εσωτερικές και εξωτερικές ομάδες σας.

 

Η δημιουργία ενός αποτελεσματικού προϋπολογισμού είναι μια συνεχής διαδικασία που απαιτεί σχεδιασμό, ανάλυση και προσαρμογή.

Με την ενσωμάτωση της τεχνολογίας στη διαδικασία κατάρτισης του προϋπολογισμού σας, θα είστε σε θέση να λαμβάνετε πιο τεκμηριωμένες και στρατηγικές αποφάσεις, βελτιστοποιώντας τους πόρους σας και εξασφαλίζοντας τη βιώσιμη ανάπτυξη της επιχείρησής σας.

Έχοντας όλα αυτά τα στοιχεία στη διάθεσή σας, η εταιρεία σας θα είναι καλύτερα προετοιμασμένη για τη δημιουργία ενός αξιόπιστου προϋπολογισμού και την επίτευξη των στόχων της για το 2025.

Εάν εξακολουθείτε να έχετε ερωτήσεις, απλώς επικοινωνήστε μαζί μας.

 

Image designed by rawpixel.com / Freepik