Οι προκλήσεις της επιλογής των εναλλακτικών προμηθευτών, Μέρος 1

 

Ποιες είναι οι προκλήσεις που θα αντιμετωπίσετε εάν θέλετε να συνεργαστείτε με εναλλακτικούς προμηθευτές;

Όσο η εταιρική κοινωνική ευθύνη είναι ένα ζήτημα που συζητείται ευρέως τον τελευταίο καιρό, τόσο οι οργανισμοί ζητούν από τα τμήματα προμηθειών να διευρύνουν τη βάση των προμηθευτών τους. Τα προγράμματα όμως διαφοροποίησης των προμηθευτών θα σας φέρουν αντιμέτωπους με κάποιες προκλήσεις:

1. Η απόφαση για το ποιοι από τους προμηθευτές θεωρούνται διαφοροποιημένοι. Την αναγνώριση των εναλλακτικών ομάδων προμηθευτών θα πρέπει να την κάνετε εξαρχής, διότι αργότερα μπορεί να επηρεαστούν αρνητικά οι διαχρονικές συγκρίσεις των δεικτών της εταιρείας σας. Κάποιοι κοινοί τύποι προμηθευτών που θεωρούνται εναλλακτικοί είναι οι εξής:
  - Μικρές επιχειρήσεις
  - Επιχειρήσεις που εδρεύουν σε υποβαθμισμένες οικονομικά περιοχές
  - Οργανισμοί όπου το 51% τουλάχιστον ανήκει, ελέγχεται και λειτουργεί από εθνικές μειονότητες, ή γυναίκες

2. Ο εντοπισμός του μεγέθους χρήσης διαφοροποιημένων προφίλ προμηθευτών. Για την ενίσχυση της πραγματικής συνεργασίας με τέτοιες ομάδες, χρειάζεται ένας εύκολος τρόπος προσδιορισμού του ποσού που πρόκειται να δαπανήσει ο οργανισμός σας:
  - Καταρτίστε πεδία στις λίστες προμηθευτών όπου θα καταγράφονται οι προμηθευτές αυτοί σε κατηγορίες.
  - Ταυτοποιήστε τα διαφορετικά προφίλ των προμηθευτών που βρίσκονται μέσα στο σύστημα και κατηγοριοποιήστε τους κατάλληλα.
  - Αναθεωρήστε της διαδικασίας εγγραφής των προμηθευτών, ώστε η σωστή κατηγορία να επιλέγεται για τις νέες εγγραφές.
  - Δημιουργήστε προσαρμοσμένες αναφορές με τη βοήθεια των πληροφοριακών συστημάτων, με στοιχεία βασισμένα στους προμηθευτές που απαρτίζουν τα αντίστοιχα πεδία.

Επιπλέον, πρέπει να υπάρχει μια στρατηγική διαχείρισης των προφίλ που ανήκουν σε παραπάνω από μία κατηγορίες, όπως για παράδειγμα μια επιχείρηση που ανήκει σε γυναίκα, η οποία ανήκει και σε εθνική μειονότητα. Θα πρέπει να πάρετε αποφάσεις σχετικά με την επιλογή της κατηγορίας για την κατάρτιση των αναφορών των δαπανών, ώστε να διαχωρίζονται οι δαπάνες κατάλληλα στις διαφορετικές κατηγορίες ή ακόμη και να αναφέρεται το συνολικό ποσό σε πολλαπλές κατηγορίες.

Μείνετε συντονισμένοι για την επόμενη δημοσίευση, καθώς θα ακολουθήσουν οι επόμενες 4 προκλήσεις που θα πρέπει να αντιμετωπίσετε στην επιλογή των εναλλακτικών προμηθευτών.

 

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στο LinkedIn στις 28 Ιουνίου 2016
του Ευθύμιου Σπυριδόπουλου, Γεν. Διευθυντή της Actum

Εάν θέλετε να ενημερώνεστε για θέματα σχετικά με τις Προμήθειες, εγγραφείτε στο Newsletter της Actum ή ακολουθήστε την Actum στο LinkedIn.


Δείτε επίσης

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
Prev Next

Νέα Ανάθεση Έργου
από την Almi

actum.gr news 201706 almi

Η Almi δημιουργεί ορεκτικά Ελληνικής φύσης άριστης ποιότητας

Διαβάστε Περισσότερα

Νέα Συνεργασία 
με ΕΛΑΣΤΡΟΝ

actum.gr news 201901 elastron

Η ΕΛΑΣΤΡΟΝ αποτελεί μία από τις σημαντικότερες εταιρίες χαλυβουργικών προϊόντων στην Ελλάδα.

Διαβάστε Περισσότερα

Νέα Συνεργασία 
με ΒΙΚΟΣ

actum.gr news 201809 vikos

Η ΒΙΚΟΣ αποτελεί μία από τις πλέον γνωστές και καταξιωμένες εταιρείες στο χώρο της εμφιάλωσης.

Διαβάστε Περισσότερα

Νέα Συνεργασία 
με Frigoglass

actum.gr news 201809 frigoglass

Η Frigoglass είναι στρατηγικός εταίρος των κορυφαίων εταιρειών αναψυκτικών και ποτών στον κόσμο

Διαβάστε Περισσότερα

Επίδειξη Δημοπρασίας 
Πολλαπλών Κριτηρίων

Auction1

Δείτε τη δημιουργία και τη διεξαγωγή της στη πλατφόρμα ηλεκτρονικών προμηθειών της Actum

.
Διαβάστε Περισσότερα

Cirtuo 
Strategic Software

actum.gr Cirtuo Video

Ολοκληρωμένο λογισμικό Στρατηγικής Προμηθειών

.
Διαβάστε Περισσότερα

Νέο Whitepaper:
Αντίστροφες Δημοπρασίες

actum.gr news 201707 ReverseAuctions

Μία επιτυχημένη διαδικασία μείωσης λειτουργικού κόστους

Διαβάστε Περισσότερα

Νέο Whitepaper: 
Supplier Relationship Management

actum.gr news 201707 srm

Τι είναι SRM και πώς να το εφαρμόσετε στην επιχείρησή σας;

Διαβάστε Περισσότερα