Η συνέχεια της συζήτησης περιλαμβάνει τις επόμενες 4 προκλήσεις που θα πρέπει να αντιμετωπίσετε και να ξεπεράσετε αποτελεσματικά κατά την επιλογή εναλλακτικών προμηθευτών.
1. Η εύρεση ικανών μη συμβατικών προμηθευτών. Υπάρχουν πολλές βάσεις δεδομένων για τους επαγγελματίες των τμημάτων προμηθειών που θα μπορούσατε να ψάξετε τα συγκεκριμένα προφίλ προμηθευτών.
2. Η ταυτοποίηση ότι μια επιχείρηση εντάσσεται πράγματι σε κάποια κατηγορία διαφοροποίησης. Πολλές εταιρίες προβάλλουν ψεύτικα στοιχεία για το προφίλ τους ώστε να ενταχθούν στις κοινωνικές αυτές κατηγορίες και να επωφεληθούν από τους διαθέσιμους πόρους των επιχειρήσεων. Θα πρέπει να εξακριβώσετε τα στοιχεία σε τοπικές οργανώσεις και κυβερνητικές δημόσιες υπηρεσίες που ασχολούνται με το ζήτημα αυτό.
3. Η θέσπιση στόχων 'ποικιλίας' προμηθευτών. Πολλοί αγοραστές θεωρούν πως οι στόχοι για δαπάνες με εναλλακτικούς προμηθευτές έρχονται αντιμέτωποι με τον πρωταρχικό τους σκοπό, τη μείωση του κόστους της επιχείρησης. Πως θα γίνει η προσπάθεια εύρεσης ενός στάνταρ ποσού δαπάνης για τέτοιους προμηθευτές, όταν δεν υπάρχει καμία εγγύηση ότι θα είναι ανταγωνιστικοί;
Οι δύο στόχοι μπορούν να συνυπάρχουν και δεν είναι αναγκαία αντικρουόμενοι. Το τμήμα προμηθειών σας μπορεί να ακολουθήσει την διαδικασία και την στρατηγική που έχει με όλους τους υπόλοιπους προμηθευτές, ώστε να αυξήσετε τον ανταγωνισμό των μη συμβατικών προμηθευτών και να διαλέξετε τους ικανότερους.
4. Η κατανόηση του ρίσκου που έχουν τα κοινωνικά προγράμματα συνεργασίας με τους συγκεκριμένους προμηθευτές. Το κοινωνικό πρόσωπο μιας επιχείρησης βρίσκεται ψηλά στην ατζέντα της διοίκησης των εταιρειών. Έτσι τα τμήματα προμηθειών σας είναι πιθανό να παρεκκλίνουν από υπερβολικό ζήλο και να θυσιάσουν κόστος, ποιότητα, εξυπηρέτηση ώστε να συνεργάζονται αποκλειστικά με προμηθευτές των κοινωνικών κατηγοριών. Θα πρέπει να διατηρήσετε την κοινή λογική και να διαχειριστείτε τις συνεργασίες με αυτούς τους προμηθευτές ισορροπημένα.
Όλα τα παραπάνω θα σας βοηθήσουν να επιλέξετε την πορεία των εναλλακτικών προμηθευτών συνετά και αποτελεσματικά, ώστε να μην βγείτε ζημιωμένοι από αυτή τη διαδικασία.
Το άρθρο δημοσιεύθηκε στο LinkedIn στις 23 Ιουλίου 2016
του Ευθύμιου Σπυριδόπουλου, Γεν. Διευθυντή της Actum
Efthimios Spiridopoulos
Procurement Junky | Founder of Actum Procurement Solutions
Actum Procurement Solutions
Εάν θέλετε να ενημερώνεστε για θέματα σχετικά με τις Προμήθειες, εγγραφείτε στο Newsletter της Actum ή ακολουθήστε την στο LinkedIn