Τι μπορούν να κάνουν τα τμήματα προμηθειών για το χτίσιμο μιας ευνοϊκής εικόνας για τον κοινωνικό σύνολο;
Σήμερα, δεν αποτελεί κάτι το εξωπραγματικό αυτή η ερώτηση. Εάν εργάζεστε στις προμήθειες θα σας αφορά και εσάς η κοινωνική εικόνα της εταιρείας σας και η προστασία του φυσικού μας περιβάλλοντος.
Όσο περισσότερο οι καταναλωτές ευαισθητοποιούνται για την βιώσιμη ευημερία του περιβάλλοντος, ενώ ταυτόχρονα οι δραστηριότητες όχι μόνο των πολυεθνικών αλλά και τον μικρομεσαίων επιχειρήσεων συμμετέχουν στην ρύπανση του περιβάλλοντος, τόσο η εμπιστοσύνη των καταναλωτών προς τις επιχειρήσεις αυτές είναι αλληλένδετη με τη διαφάνεια των λειτουργιών τους, στις οποίες συμπεριλαμβάνεται και το τμήμα προμηθειών.
Οι προμήθειες, ως μια από τις βασικότερες λειτουργίες μιας εταιρείας που θα μπορούσε να χαρακτηρισθεί ως ο καθρέφτης της φιλοσοφίας της, είναι δυνατόν να λειτουργήσουν ως το όχημα για την ανάπτυξη της δημόσιας εμπιστοσύνης σε κοινωνικά ζητήματα όπως η προστασία του περιβάλλοντος, οι συνθήκες εργασίας, η πράσινη και βιώσιμη ανάπτυξη, κτλ. Για την επίτευξη του στόχου αυτού το τμήμα προμηθειών πρέπει να διέπεται από διαφάνεια διαδικασιών και λειτουργική βιωσιμότητα.
Η τελευταία δεκαετία χαρακτηρίζεται από την πίεση των καταναλωτών για την ανάδειξη της κοινωνικής ευθύνης των εταιριών. Η συμβολή των προμηθειών των επιχειρήσεων δε γίνεται να αγνοηθεί. Εάν το θέμα σας αφορά, ποιες είναι οι ενέργειες μιας στρατηγικής προμηθειών που θα μπορούσατε να σχεδιάσετε ώστε να γίνουν αντιληπτές στην κοινωνία;
Υπάρχουν πραγματικά παραδείγματα πολλών πολυεθνικών επιχειρήσεων οι οποίες έχουν συνασπιστεί ως μέλη ενώσεων, με κύριο στόχο την αγορά προμηθειών από οργανισμούς που αποδεδειγμένα δίνουν έμφαση στην βελτίωση των συνθηκών εργασίας, στις ασφαλείς εγκαταστάσεις και την φιλική προς το περιβάλλον δραστηριότητα. Δημιουργούν έτσι το προφίλ ενός κοινωνικά συνειδητοποιημένου αγοραστή, μέσω της διοίκησης του τμήματος προμηθειών προς την κατεύθυνση αυτή.
Μια άλλη πρακτική που ακολουθείται σε πολλές χώρες για την προώθηση της κοινωνικής ευθύνης των εταιρειών, είναι οι κοινοπραξίες δημοσίων φορέων με αντίστοιχους ιδιωτικούς για την παροχή ενός αγαθού ή μίας υπηρεσίας. Αυτή η προσέγγιση (που περικλείει τις προμήθειες) οδήγησε στην πλειοψηφία των περιπτώσεων εφαρμογής της σε σημαντικές εξοικονομήσεις στις δημόσιες δαπάνες του κρατικού προϋπολογισμού και στη δημιουργία αρκετών θέσεων εργασίας. Όπως γίνεται αντιληπτό, στα επιτεύγματα αυτά πρωταγωνιστικό ρόλο διαδραματίζουν τα τμήματα προμηθειών.
Πέραν των ορατών οικονομικών αποτελεσμάτων, η ανάμειξη ιδιωτικών φορέων σε τέτοιες πρωτοβουλίες ανάδειξης του κοινωνικού τους προσώπου, παρέχει στους διευθυντές των τμημάτων προμηθειών πολύτιμες γνώσεις και πρακτικές τις οποίες μπορούν να διαδώσουν. Η πληροφόρηση αυτή δεν είναι ενδιαφέρουσα και απαραίτητη αποκλειστικά μόνο για το εσωτερικό του οργανισμού, αλλά και για ένα ευρύτερο κοινό του οποίου η στήριξη και η εμπιστοσύνη προς την επιχείρηση σας είναι σημαντικός παράγοντας ανάπτυξής της.
Το άρθρο δημοσιεύθηκε στο LinkedIn στις 14 Οκτωβρίου 2015
του Ευθύμιου Σπυριδόπουλου, Γεν. Διευθυντή της Actum
Efthimios Spiridopoulos
Procurement Junky | Founder of Actum Procurement Solutions
Actum Procurement Solutions
Εάν θέλετε να ενημερώνεστε για θέματα σχετικά με τις Προμήθειες, εγγραφείτε στο Newsletter της Actum ή ακολουθήστε την στο LinkedIn