Προμήθειες και κοινωνικό πρόσωπο της επιχείρησης

 

Τι μπορούν να κάνουν τα τμήματα προμηθειών για το χτίσιμο μιας ευνοϊκής εικόνας για τον κοινωνικό σύνολο;
Σήμερα, δεν αποτελεί κάτι το εξωπραγματικό αυτή η ερώτηση. Εάν εργάζεστε στις προμήθειες θα σας αφορά και εσάς η κοινωνική εικόνα της εταιρείας σας και η προστασία του φυσικού μας περιβάλλοντος.

Όσο περισσότερο οι καταναλωτές ευαισθητοποιούνται για την βιώσιμη ευημερία του περιβάλλοντος, ενώ ταυτόχρονα οι δραστηριότητες όχι μόνο των πολυεθνικών αλλά και τον μικρομεσαίων επιχειρήσεων συμμετέχουν στην ρύπανση του περιβάλλοντος, τόσο η εμπιστοσύνη των καταναλωτών προς τις επιχειρήσεις αυτές είναι αλληλένδετη με τη διαφάνεια των λειτουργιών τους, στις οποίες συμπεριλαμβάνεται και το τμήμα προμηθειών.

Οι προμήθειες, ως μια από τις βασικότερες λειτουργίες μιας εταιρείας που θα μπορούσε να χαρακτηρισθεί ως ο καθρέφτης της φιλοσοφίας της, είναι δυνατόν να λειτουργήσουν ως το όχημα για την ανάπτυξη της δημόσιας εμπιστοσύνης σε κοινωνικά ζητήματα όπως η προστασία του περιβάλλοντος, οι συνθήκες εργασίας, η πράσινη και βιώσιμη ανάπτυξη, κτλ. Για την επίτευξη του στόχου αυτού το τμήμα προμηθειών πρέπει να διέπεται από διαφάνεια διαδικασιών και λειτουργική βιωσιμότητα.

Η τελευταία δεκαετία χαρακτηρίζεται από την πίεση των καταναλωτών για την ανάδειξη της κοινωνικής ευθύνης των εταιριών. Η συμβολή των προμηθειών των επιχειρήσεων δε γίνεται να αγνοηθεί. Εάν το θέμα σας αφορά, ποιες είναι οι ενέργειες μιας στρατηγικής προμηθειών που θα μπορούσατε να σχεδιάσετε ώστε να γίνουν αντιληπτές στην κοινωνία;

Υπάρχουν πραγματικά παραδείγματα πολλών πολυεθνικών επιχειρήσεων οι οποίες έχουν συνασπιστεί ως μέλη ενώσεων, με κύριο στόχο την αγορά προμηθειών από οργανισμούς που αποδεδειγμένα δίνουν έμφαση στην βελτίωση των συνθηκών εργασίας, στις ασφαλείς εγκαταστάσεις και την φιλική προς το περιβάλλον δραστηριότητα. Δημιουργούν έτσι το προφίλ ενός κοινωνικά συνειδητοποιημένου αγοραστή, μέσω της διοίκησης του τμήματος προμηθειών προς την κατεύθυνση αυτή.

Μια άλλη πρακτική που ακολουθείται σε πολλές χώρες για την προώθηση της κοινωνικής ευθύνης των εταιρειών, είναι οι κοινοπραξίες δημοσίων φορέων με αντίστοιχους ιδιωτικούς για την παροχή ενός αγαθού ή μίας υπηρεσίας. Αυτή η προσέγγιση (που περικλείει τις προμήθειες) οδήγησε στην πλειοψηφία των περιπτώσεων εφαρμογής της σε σημαντικές εξοικονομήσεις στις δημόσιες δαπάνες του κρατικού προϋπολογισμού και στη δημιουργία αρκετών θέσεων εργασίας. Όπως γίνεται αντιληπτό, στα επιτεύγματα αυτά πρωταγωνιστικό ρόλο διαδραματίζουν τα τμήματα προμηθειών.

Πέραν των ορατών οικονομικών αποτελεσμάτων, η ανάμειξη ιδιωτικών φορέων σε τέτοιες πρωτοβουλίες ανάδειξης του κοινωνικού τους προσώπου, παρέχει στους διευθυντές των τμημάτων προμηθειών πολύτιμες γνώσεις και πρακτικές τις οποίες μπορούν να διαδώσουν. Η πληροφόρηση αυτή δεν είναι ενδιαφέρουσα και απαραίτητη αποκλειστικά μόνο για το εσωτερικό του οργανισμού, αλλά και για ένα ευρύτερο κοινό του οποίου η στήριξη και η εμπιστοσύνη προς την επιχείρηση σας είναι σημαντικός παράγοντας ανάπτυξής της.

 

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στο LinkedIn στις 14 Οκτωβρίου 2015
του Ευθύμιου Σπυριδόπουλου, Γεν. Διευθυντή της Actum


 LinkedIn

Efthimios Spiridopoulos

Procurement Junky | Founder of Actum Procurement Solutions

Actum Procurement Solutions

Εάν θέλετε να ενημερώνεστε για θέματα σχετικά με τις Προμήθειες, εγγραφείτε στο Newsletter της Actum ή ακολουθήστε την στο LinkedIn


Δείτε επίσης

Prev Next

Cirtuo 
Strategic Software

actum.gr Cirtuo Video

Ολοκληρωμένο λογισμικό Στρατηγικής Προμηθειών

.
Διαβάστε Περισσότερα

Νέα Συνεργασία 
με ΟΜΙΛΟ EUROMEDICA

actumgr_news_202211_euromedica.jpg

Ο Όμιλος Euromedica διαχειρίζεται ένα από τα μεγαλύτερα δίκτυα πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας...  

Διαβάστε Περισσότερα

Νέα Συνεργασία 
με ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΕΞΑΓΩΓΙΚΩΝ ΠΙΣΤΩΣΕΩΝ

actumgr_news_202208_ecg.jpg

Η ΕΕΕΠ ασφαλίζει, έναντι πολιτικών κινδύνων, τις επενδύσεις που πραγματοποιούν Έλληνες επιχειρηματίες στο εξωτερικό   Διαβάστε Περισσότερα

Νέα Συνεργασία 
με Super Market ΚΡΗΤΙΚΟΣ

actumgr_news_202208_kritikos.jpg

Με περισσότερα από 400 καταστήματα, η ΚΡΗΤΙΚΟΣ δημιουργεί περιβάλλον φροντίδας για όλους.

Διαβάστε Περισσότερα

Νέα Συνεργασία 
με ΙΚΤΙΝΟΣ ΕΛΛΑΣ

actumgr_news_202208_iktinos.jpg

Η ΙΚΤΙΝΟΣ ΕΛΛΑΣ έχει καθιερωθεί παγκοσμίως ως μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες στον χώρο του μαρμάρου.

Διαβάστε Περισσότερα

Νέα Συνεργασία 
με ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ

actum.gr news 202010 papadopoulou

Μια σταθερά της ελληνικής βιομηχανίας από το 1922, ηγέτιδα στο χώρο των μπισκότων.

Διαβάστε Περισσότερα

Νέα Ανάθεση Έργου
από την Almi

actum.gr news 201706 almi

Η Almi δημιουργεί ορεκτικά Ελληνικής φύσης άριστης ποιότητας

Διαβάστε Περισσότερα

Νέα Συνεργασία 
με ΒΙΚΟΣ

actum.gr news 201809 vikos

Η ΒΙΚΟΣ αποτελεί μία από τις πλέον γνωστές και καταξιωμένες εταιρείες στο χώρο της εμφιάλωσης.

Διαβάστε Περισσότερα

Νέα Συνεργασία 
με Frigoglass

actum.gr news 201809 frigoglass

Η Frigoglass είναι στρατηγικός εταίρος των κορυφαίων εταιρειών αναψυκτικών και ποτών στον κόσμο

Διαβάστε Περισσότερα