Πού μπορείτε να γνωρίσετε κόσμο, να δικτυωθείτε, να λάβετε feedback και να ανακαλύψετε νέες ανάγκες;
Οι εκδηλώσεις και οι εμπορικές εκθέσεις είναι μια εξαιρετική ευκαιρία για να μάθετε για τις νέες τάσεις, να δημιουργήσετε επαφές και να λάβετε πληροφόρηση. Αλλά επίσης, αν τις προετοιμάσετε με γνώμονα τη μέγιστη δυνατή απόδοση, θα σας προσφέρουν:
1️⃣ Ορατότητα της εταιρείας.
2️⃣ Συνδέσεις με νέες επαφές και πελάτες.
3️⃣ Διαμοιρασμό τεχνογνωσίας και ανταλλαγή προτάσεων για λύσεις.
4️⃣ Καταγραφή ιδεών που μπορείτε να εφαρμόσετε στην καθημερινή σας εργασία.
5️⃣ Εντοπισμό ευκαιριών συνεργασίας με εταιρείες άλλων κλάδων.
6️⃣ Καλύτερη κατανόηση για το τι μπορούν να σας προσφέρουν άλλες εταιρείες.
7️⃣ Αξιολόγηση της πραγματικής απόδοσή σας.
8️⃣ Ιδέες για το πώς μπορεί να βελτιωθεί η απόδοσή σας.
9️⃣ Ευκαιρία να δείτε τους προμηθευτές, τους πελάτες και τους ανταγωνιστές σε δράση.
? Δυνατότητα εντοπισμού νέων αναγκών της αγοράς.
Ίσως και ακόμα περισσότερα. Το έχετε σκεφτεί ποτέ έτσι; Ξεχάστε τη λογική «Θα περάσω το πρωί στην εκδήλωση Χ, να δω τι λέει...». Αυτό είναι χάσιμο χρόνου, και αν θέλετε να πάρετε αξία από τον χρόνος μια ημέρας, και όχι ένα χαμένο πρωινό, πρέπει να προετοιμαστείτε.
Πώς το προσεγγίζουμε; Σχεδιάζουμε:
- Πού να πάμε και πού όχι, ανάλογα με τον διαθέσιμο χρόνο και τα αναμενόμενα οφέλη σε κάθε περίπτωση.
- Ποιοι θα πάνε σε κάθε εκδήλωση, ανάλογα με τον στόχο: πωλήσεις, διοίκηση, διοίκηση επιχειρήσεων, διαχειριστές έργων, τεχνολογική ανάπτυξη, κλπ.
- Προωθητικό υλικό ανάλογα με την επιχείρησή μας και την κατάστασή μας, αλλά, αν είναι δυνατόν, κάτι που εκπλήσσει και να ευχαριστεί τους αποδέκτες.
Για να έχετε επιτυχία, είναι σημαντικό να προετοιμαστείτε καλά με σαφή εστίαση και στόχους:
- Ποιες εκδηλώσεις, εκθέσεις ή συνέδρια θα παρακολουθήσετε κατά τη διάρκεια των επόμενων 6 μηνών, και να δεσμεύσετε τον χρόνο αυτό.
- Δίπλα σε αυτό, συμπεριλάβετε τους στόχους σας για τη συγκεκριμένη εκδήλωση:
- ποιους ανθρώπους θέλετε να συναντηθείτε,
- με ποιες εταιρείες θέλετε να συνδεθείτε,
- τι θα τους προσφέρετε,
- τι θέλετε να τους ρωτήσετε,
- ποιες πληροφορίες ενδιαφέρεστε να αντλήσετε.
- Ελέγξτε τα όλα αυτά την προηγούμενη ημέρα.
Ανάλογα με το ρόλο σας, ακολουθούν ορισμένες συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να αξιοποιήσετε στο έπακρο τη συμμετοχή σας σε αυτές τις εκδηλώσεις, είτε είστε ομιλητής είτε συμμετέχετε.
Εάν είστε ομιλητής:
- Καθορίστε έναν σαφή στόχο: Τι θέλετε να επιτύχετε με την παρουσίασή σας: να ενημερώσετε, να δημιουργήσετε leads, να δημιουργήσετε αφοσίωση πελατών;
- Ερευνήστε το ακροατήριό σας: Ποιοι είναι; Τι τους ενδιαφέρει; Προσαρμόστε την ομιλία σας στις ανάγκες και τις προσδοκίες τους.
- Προετοιμάστε μια ελκυστική παρουσίαση: Χρησιμοποιήστε οπτικούς πόρους, ιστορίες και συγκεκριμένα παραδείγματα για να τραβήξετε την προσοχή του ακροατηρίου.
- Εξασκηθείτε στην παρουσίασή σας: Κάντε αρκετές φορές πρόβα για να βεβαιωθείτε ότι αισθάνεστε άνετα και με αυτοπεποίθηση.
- Αλληλεπιδράστε με το ακροατήριό σας: Απαντήστε σε ερωτήσεις, προσκαλέστε σε συμμετοχή και δημιουργήστε μια δυναμική ατμόσφαιρα.
- Διευκολύνετε τους παρευρισκόμενους να κρατήσουν τα στοιχεία επικοινωνίας σας, τοποθετώντας, για παράδειγμα, έναν κωδικό QR στην παρουσίαση.
Εάν είστε απλά θεατής:
- Καθορίστε τους στόχους σας: Τι θέλετε να αποκομίσετε από την εκδήλωση: να γνωρίσετε νέους προμηθευτές, προϊόντα ή υπηρεσίες;
- Κάντε την έρευνά σας εκ των προτέρων: Ενημερωθείτε για τις εταιρείες και τα προϊόντα που θα είναι παρόντα.
- Σχεδιάστε την ατζέντα σας: Επιλέξτε τα συνέδρια και τα εργαστήρια που σας ενδιαφέρουν περισσότερο.
- Προετοιμάστε ένα σετ δικτύωσης: Φέρτε μαζί σας επαγγελματικές κάρτες, φυλλάδια και πληροφοριακό υλικό για την εταιρεία σας.
- Ή να το έχετε μαζί σας σε κώδικα QR.Να είστε δραστήριοι: Μην περιμένετε να επικοινωνήσουν μαζί σας. Πλησιάστε τους ανθρώπους που σας ενδιαφέρουν και ξεκινήστε συζητήσεις.
- Ακολουθήστε τους κανόνες: Να σέβεστε το χρόνο των άλλων και να μην διακόπτετε τις παρουσιάσεις.
- Αξιοποιήστε στο έπακρο τον χρόνο σας: Συμμετέχετε σε δραστηριότητες και εργαστήρια που σας προσφέρουν αξία.
Και στις δύο περιπτώσεις, να θυμάστε ότι οι εκδηλώσεις και οι εκθέσεις αποτελούν μια εξαιρετική ευκαιρία για τη δημιουργία μόνιμων σχέσεων και τη δημιουργία ενός πολύτιμου δικτύου επαφών.
Μην ξεχνάτε να διαχειρίζεστε σωστά τις πληροφορίες των νέων επαφών και των δυνητικών προμηθευτών. Διατηρήστε τους καλά ταξινομημένους και έτοιμους για όταν παρουσιαστεί η ευκαιρία.
Image by freepik